RECENZE: Annabelle 2: Zrození zla

11.08.2017

Filmové vesmíry kam se podíváš. Tak by se dala nazvat současná hollywoodská situace, protože každé studio chce mít ne filmovou sérii, ale rovnou vesmír, do kterého chce zasazovat filmy, které na sebe mají navzájem odkazovat. Dalším přírůstkem do jednoho takového univerza je Annabelle 2: Zrození zla. Posedlou panenku jsme poprvé mohli vidět poprvé před čtyřmi roky ve Wanově V zajetí démonů a o dva roky později se dočkala vlastního filmu. Aktuálně v kinech začíná běžet pokračování této její sólovky a jak název napovídá, podíváme se, jak to všechno vlastně začalo.

Abych byl přesnější, tak se nedozvíme nic o prapůvodu zla, které panenku posedlo, ale uvidíme počátek toho, kdy se vzala na tomto světě, proč je právě v panence a proč se jmenuje Annabelle. V Čerstvých dojmech jste mohli vidět, že jsem s filmem spokojen, ale pojďme se na to podívat trochu podrobněji.

Příběh nás zavede do blíže nespicifkovaného roku někdy v poválečné Americe. V úvodu se seznámíme s manžely Mullenovými, kteří mají malou dcerku a otec se navíc věnuje ruční výrobě loutek. Samozřejmě si každý dá dvě a dvě dohromady a poté co dcerka Bee tragicky zahyne se posouváme o dvanáct let dopředu, kde se ke zdrceným manželům stěhuje dívčí sirotčinec. Zanedlouho se v domě začnou dít podivnosti a v momentě, kdy se na scéně objeví panenka Annabelle věci eskalují až do hodně vypjatého závěru.

Od první Annabelle jsme udělali rázný krok kupředu a po opravdu velmi nepovedém filmu nám je servírován horor, který se vedle svých známějších sourozenců nemusí stydět a téměř se jim i vyrovná. Těžko říct, jestli si pokračování pohlídal sám Wan nebo stačila změna na režisérské sesli, ale je nám servírován kvalitní horor, který víc než na lekačky a explicitní gore sází na budování hutné atmosféry a napětí, které graduje až do vydařeného finále, kde se ovšem ukáže, že na V zajetí démonů (zejména první díl) druhá Annabelle sice nemá, ale i tak je to pořád hodně slušná hororová podívaná.

Celý film hodně závisí na dětských herečkách, které jsou opravdu velké překvapení a zejména hlavní hrdinka v podání Talithy Bateman se nejednomu dostane pod kůži. V hororech s nějakým nadpřirozeným prvkem většinou platí, že po odhalení čemu ve filmu čelíme, velká část napětí se ztrácí. My tu každoápdně nemáme dopodrobna nikdy vysvětleno s čím máme tu čest, což si ale na vybralo zase svoji daň jinde, protože v jinak povedeném závěru se pak potýkáme se stejným "zlem" na několika různých frontách a jestli si nepustíte do kalhot mozkové buňky, tak to má na konci malinko rušivý efekt. To je ale drobná "vada na  na kráse" jinak vcelku povedené duchařiny a pokud se povedou další přírůstky do Conjuring univerza alespoň stejně kvalitně, budeme tu mít slušnou hororovou frančízu, která má slušný potenciál.

Horový fanoušek by tak určitě neměl novou Annabelle minout. Nejedná se o psychadelickou záležitost ve stylu letošního Uteč, ale rozhodně je to více než příjemná žánrovka, která zanechá pozitivní dojem a rozhodně i naláká na věci příští. Těmi budou "sólovky" jeptišky a Crooked mana z V zajetí démonů 2 a samozřejmě také pokračování V zajetí démonů.

7/10