RECENZE: Druhá řada Marvel's The Punisher

28.01.2019

Frank Castle je zpět. Samozvaný mstitel s bílou lebkou na hrudi se vrátil se svou druhou sólovou sezónou a po velmi povedené první řadě byla očekávání pro pokračování nadmíru vysoká. Jestli se je povedlo naplnit, máme možnost zjistit už od minulého pátku, odkdy je všech třináct dílů druhé řady k dispozici na Netflixu.

Příběh druhé řady začíná rok po konci událostí té předchozí. Frank (opět naprosto perfektní Jon Bernthal) zdá se bezcílně cestuje po Spojených státech a v jednom baru v Ohiu se seznámí s místní barmankou Beth (Alexa Davalos). Naleznou v sobě vzájemné zalíbení a... Naštěstí pro fanoušky série nesledujeme romantickou komedii, ale seriál, kde by vystřílené nábojnice a krev dokázaly bezezbytku naplnit Grand Canyon, takže trable na sebe nenechají dlouho čekat. Stejný bar jako Frank totiž navštíví mladá dívka (Giorgia Whigham), která je na útěku před profesionálními zabijáky v čele s tajemným Johnem Pilgrimem (Josh Stewart), což Franka nenechá chladným. O pár vyprázdněných zásobníků a mrtvol později se s nimi tak vydáváme na cestu, kterou už dobře známe a ze které zdaleka ne všichni odejdou živí.

Vrací se ovšem i Billy Russo (Ben Barnes), který je po finálním střetnutí s Frankem řádně pocuchán jak fyzicky, tak psychicky a dokonce trpí ztrátou paměti a vypadá to, že si nepamatuje nic z posledních let, kdy se z něj mimojiné stal člověk, co stojí za smrtí Frankovy rodiny. Russo je v péči psychiatričky Kristy Dumont (Floriana Lima) a dohlížet na něj chodí denně i agentka Madani (Amber Rose Revah), která si chce být jistá, že bude u toho, až se Russo zotaví a dohlédně na to, aby skončil za mřížemi, kam bezesporu patří.

Jak jste jistě pochopili, tak kromě navázání na předchozí řadu zde máme i nový příběh a nové postavy. Logicky to s sebou přineslo i dva záporáky. Tím prvním jsou zabijáci, kteří jdou po mladé Rachel a kde postupně rozplétáme, o co že vlastně vůbec jde. No a druhým je samozřejmě nevyzpytatelný Billy.

Než se dostaneme k tomu, co se na druhé řadě povedlo, povím Vám co se na ní nepovedlo. A to neberte tak, že se druhá řada nepovedla, spíš jako výčet toho, na co se připravit a nad čím případně přimhouřit oči, abyste si druhou řadu dokázali užít možná o trochu víc.

Tou první věcí, která Punisherovi nesvědčí, je počet epizod. Třináct dílů je zkrátka moc a pokud by stejně jako v případě druhého Iron FIsta došlo ke zkrácení na deset částí, bylo by to jen ku prospěchu (to samé platí vlastně i o Luku Cageovi a Jessice Jones). To s sebou nese především občasnou upovídanost, kterou bohužel umocňuje otravnost některých postav a jejich místy nelogické nebo těžko pochopitelné chování. Bohužel se to děje především v ději okolo Russoa a co zamrzí ještě víc je, že se to děje na úkor času Pilgrima a dějové linky, která je o dost zajímavější. Bohužel takového času je tu opravdu hodně a to, co máme na Punisherovi všichni rádi a proč na něj koukáme, to nedokáže úplně celé zachránit.

Ale nemůžu říct, že by se o to tvůrci nesnažili. První čtyři epizody totiž nabídnou hodně povedené akce a zejména v té první si užijete, že je Frank zpátky. Pak se věci ale ku podivu trochu uklidní a pořádné akce se dočkáme zas až v posledních dílech (až na výjimku hodně povedené rubačky v posilovně) a bohužel i mezi nimi se najde trochu toho přestřeleného, co i ten dobrý dojem z akce dokáže trochu nahlodat. O čem ale žádné spory panovat nemohou, jsou některé castingové trefy a výborné herecké výkony. Za zmínku určitě stojí Josh Stewart jako Pilgrim, který si svůj part dost užívá, dále tu máme mladou Rachel v podání Giorgie Whigham a její postupně se vyvíjející vztah s Frankem. Byla radost vidět projednou herečku a postavu, která má být částečně otravná, ale i přesto si získat sympatie diváků, a to se jí rozhodně povedlo. No a pak je tu samozřejmě Bernthal. Ten se pro roli Punishera vážně narodil a ukazuje to, od prvních chvil v druhé řadě Daredevila. Jeho pojetí Franka Castela strká do kapsy všechny předchozí celovečerní pokusy a i když mám ke druhé řadě své výhrady, tak mi zkrátka bude chybět.

První řada tak sice zůstala nepřekonána a pokud zahrneme všechny Marvel seriály od Netflixu, tak jejich králem nadále zůstává slepý právník Matt Murdock. To by ale fanoušky nemělo odradit a druhou řadu si i přes její nedostatky měli užít. Bohužel vzhledem k tomu, že v minulých měsících došlo ke zrušení Daredevila, Luka Cage a Iron Fista, dá se očekávat, že i toto byl poslední Punisherův zářez na Netflixu a potká ho stejný osud.

75%