RECENZE: GoT Beyond The Wall

21.08.2017

90% z Vás pravděpodobně předčasně uniklou epizodu již vidělo. Nicméně... Já si poctivě počkal do dneška, takže můžu zhodnotit Beyond The Wall a konečně zas neřešit na chvilku spoilery a doufat, že finále sedmé řady už si HBO pohlídá.

Bývalo zvykem, že se ty nejdůležitější události se odehrály většinou v předposledním díle řady. Smrt Neda, bitva o Černovodu, Rudá svatba, Bitva o Zeď, Tvrdodomov.. To samozřejmě platilo při počtu deseti epizod na řadu. Letos jsme se dočkali předposlední epizody už s šestým dílem a sedmá řada zatím dokázala mít vceméně ve všech epizodách výborný tah na branku. Věřím tomu, že i ten poslední díl bude mít tentokrát řádný vývoj, protože příslib po vývoji dílu s názvem Za Zdí je velký... Ale bude ho také sakra těžké překonat.

Jak samotný název napovídá, drtivou většinu stopáže budeme sledovat "Avengers Západozemí" na jejich výpravě pro nemrtvého, aby ho ukázali v Králově přístavišti Cersei a dokázali najít spojence ve válce, na jejímž výsledku bude záviset víceméně celá existence našeho oblíbeného fantasy kontinentu.

Co se týče ostatních lokací, tak se podíváme na Zimohrad, kde pod Malíčkovými intrikami zápolí Sansa s Aryou a koho neštvala Sansa teď, tak teď už asi pravděpodobně bude. Na Dračím kameni se podíváme za Dany a Tyrionem a to je vlastně kromě dálného severu vše.

Samotné dění za Zdí je totiž to nejzajímavější a rozhodně nejlepší co (nejen) tento díl nabízí. Úvodní špičkování (Tormund vs. Ohař), kde jsou dialogy napsány naprosto perfektně a budete litovat, že Ohař a Tormund už se nepotkali dřív, je zkrátka naprosto perfektní. Na pár vážnějších chvil taky dojde a příslib z konce předchozí epizody tak byl myslím si naplněn více než měrou vrchovatou. A když pak dojde na akci, tak se opět není vůbec za co stydět. A to je opravdu jen slabé slovo ke všemu, co nás v šestém díle potkalo.

Do konce celého seriálu nám zbává sedm epizod. A já hodně doufám, že tvůrci jsou si vědomi toho, co nám dneska naservírovali, protože skát přes laťku nastavenou takhle vysoko tu ještě nebylo. Já pevně věřím tomu, že ano. A další díly se tomu dnešnímu budou minimálně rovnat a z celého zbytku Hry o trůny se tak stane dost pravděpodobně největší televitní událost, na kterou se dlouho nezapomene. A jestli jste to nepochopili.. Tak šestý díl sedmé řady je tím nejlepším dílem.. Ever.

10/10