RECENZE: GoT Queen's Justice

31.07.2017

Příští týden nás čeká předěl řady a i když jsme se dnes dočkali především "upovídané" epizody Spravedlnost pro královnu, tak je samozřejmě stále na co se dívat, a to nejen díky dlouhodobě avizovanému setkání, na které se jistě nejeden fanoušek těšil.

Tímto setkáním mám samozřejmě mysli Jona a Daenerys. To se odehraje hned v úvodu a nejednomu fanouškovi se splní jeho dlouhodobé přání. Na celém setkání mě ale celkem překvapivě bavilo spíš znovushledání Jona s Tyrionem (alespoň v té první části), kde dochází k celkem vtipnému špičkování a je jasné, že jeden druhého navzájem respektují.

Troufnu si ale říct, že epizodu si pro sebe ukradl Euron. Jeho návrat do Králova přístaviště spolu s přeživšími zajatci je hodně zábavná podívaná a jestli Vám přpadal v ukázkách jeho návrat jak vítání rockové hvězdy, tak to bude proto, že to tak prostě je. Jestli ve mně Pilou Asbæk budil v šesté řadě rozpaky, tak jsou všechny pryč a pomalu se stává moji oblíbenou postavou, protože jeho nevyzpytatelnost a vyšinutost mě zkrátka baví. Bohužel všichni víme, jaké konce mají oblíbené postavy, takže můžeme předpokládat, že ho čeká nemilý osud. Koneckonců ten mu nakonec budeme asi všichni taky přát.

Na samotném konci nás čeká zase trocha té akce a dokonce se podíváme na poslední dvě sídla ze Sedmi království, která jsme ještě neviděli, a to jistě nejednoho fanouška také potěší. V závěru se samozřejmě také ukáže, že soupeře neradno podceňovat a že karty jsou rozdány vcelku vyrovnaně. Ze všech nepřítomných charakterů v této epizodě asi nejvíc zamrzí absence Tormunda, protože se dá předpokládat, že k němu jako prvnímu bude navázána linka s Bílými chodci, kteří se v této řadě zatím neobjevili, ale jejich čas samozřejmě přijde, protože zima se blíží.

7/10