RECENZE: GoT - Stormborn

24.07.2017

Další týden a další epizoda. Dnešní se jmenuje Stormborn (Za bouře zrozená) a pokračuje se v tempu nasazeném v první epizodě sedmé řady nebo se ubralo na tempu a jede se na půl plynu?

Po vynikající úvodní epizodě pokračujeme tam, kde jsme minulý týden skončili a v dnešním díle je vynechána pouze dějová linka Ohaře, jinak se opět dočkáme úplně všech. A opět je na co se koukat.

Hned při prvních minutách dojde k summitu na Dračím kameni, kde nám jsou odhaleny plány převzetí Sedmi království od Daenerys a jejího pobočníka a potkáme se tady se všemi spojenci, které díky Varysovi Matka draků v Západozemí má. Tyrion zde samozřejmě dokazuje, že si umí dát dvě a dvě dohromady a zcela poprávu patří mezi stálice v oblíbenosti mezi drtivou většinou fanoušků.

Největší část epizody se pak nese ve stejném duchu. Povídá se a rozhoduje, kam dál směřovat, a to nejen v globálu (Jon), ale pro něktetré jedince doslova (Arya, která se v této epizodě dočká nejednoho znovushledání). A je příjemné vidět, že na některých místech (Sam), tvůrci nehodlají otálet posouvat děj rychleji a odhalit tak, že jedna z fanouškovských teorií, která před týdnem proběhla v diskuzích, je pravdivá a že ty nejpozornější fanoušci v určitých částech děje dokážou nalézt vodítka, co se bude dít dál. A to se na popkulurní fenomén naší doby sluší a patří.

No a když už je člověk tak nejak smířen s tím, že se bude jednat o ukecanou epizodu, která hlavně pevně ukotvuje role všech přeživších hráčů a když už jsem byl smířen s hezkou sedmičkou, tak přišel závěr. Nečekaně a jako blesk z čistého nebe přišel masakr posledních zhruba deset minut, kde sem se nechal okolébat dosavadním vývojem a pak jsem se nestačil divit.

Pokud tvůrci vydrží s vyprávěním ve stejném stylu, jako u druhé epizody a v každé epizodě (s výjimkou té poslední, kde čekám kulervoucí bitvu o Západozemí) si pro nás to nejlepší schovají na závěr, tak sem s tím. Sedmá řada pokračuje dál velice slibně a čekání no nové díly bude každý týden zdá se nekonečné.

9/10