RECENZE: Kong: Ostrov lebek

10.03.2017

Kong podle ukázek sliboval velkou opici, která bude zlá a bude to mydlit. Dále pak velmi sympatické obsazení v čele s Tomem Hiddlestonem, Johnem Goodmanem, Samuelem L. Jacksonem a Jonem C. Reilym. To co jsme viděli v ukázkách, jsme dostali. Ale dostali jsme to bez jakékoli přidané hodnoty a navíc ve filmu, který neví, čím diváky vlastně bavit. Vážně jsem si nemyslel, že tady bych mohl být tak moc zklamaný. Očekávání jsem si držel na (podle mě) rozumné úrovni, a tak mě hodně překvapilo s jakým pocitem jsem z kina odcházel.

Abych ale nebyl jen škarohlíd, pojďme si říct, co se povedlo. Tím je bezesporu samotný Kong. CGI v jeho případě je parádní, a to zejména co se týká obličeje, se kterým si trikaři vyhráli moc hezky a na všechny detaily Kongových výrazů se krásně dívá. John C. Reilly je jako pošahaný Robinson Crusoe z druhé světové války také výborný a po bitkách Konga rozhodně to nejzábavnější na celém filmu. Tak to by bylo ke kladům a teď k tomu, co se píše snadněji, a to je kritika.

Kong: Ostrov lebek není zkrátka dobrý film. A na vině je především režisér a studio, které značku jako Kong svěří skoro neznámému režisérovi, který vlastně neví, jestli chce točit dobrodružnou podívanou ro celou rodinu a nebo temnější podívanou spíš pro dospělejší diváky. Tohle se ve filmu tluče a nejlíp je tenhle kontrast vidět na postavách Johna C. Reilyho a Samuala L. Jacksona. Kde jeden je žoviální týpek, který vtipkuje (ale funguje to) a druhý je veterán z Vietnamu, kterému začne regulérně hrabat (hodně inspirace z Apokalypsy a v postavě Marlona Branda).

Nedrží to pohromadě a herců, keří nejsou špatní je mi vážně líto, protože asi nikdo z nich nečekal, že z Konga vyleze nakonec takováhle slátanina. Pravda je, že na některé záběry se i hezky kouká, ale u takových záběrů je hodněkrát forma naprosto podřízena obsahu a tak se stane, že kvůli jednomu hezkému záběru se stane sled událostí, které jsou až směšné (budiž příkladem scéna s mečem a plynovou maskou - kdy jediný záběr vypadá naprosto parádně - určitě poznáte o kterém mluvím, když to uvidíte), ale předchází mu tak směšná scéna a končí to zrovna tak a ve finále zjistíte, že valstně ani nebyl důvod, proč se to celé odehrálo. A takových scén je tam víc.

Další jsou jednotlivá úmrtí postav. Vždycky se musí přijít s nějakým nečekanou, brutální a vtipnou smrtí, kdy poprvé je to vtipné.. podvacáté už ne. A mohl bych pokračovat dál a dál. Warneři jsou bohužel na cestě si po DC zprasit další univerzum.

Moje doporučení je kino s klidem vynechat a udělat si názor na film, až se na něj podíváte doma v obýváku.

4/10