RECENZE: Smrt ve tmě

15.05.2017

Tvůrci remaku Evil Dead natočili vlastní originální hororový počin Smrt ve tmě, kde se parta zlodějíčků snaží okrást slepého veterána, ale bohužel pro ně při tom krutě narazí. Divákovi je tak servírován home invasion horor tak trochu naruby.

Po shlédnutí filmu Uteč v kině (recenze tady, Čerstvé dojmy tady) mi došlo, jak moc dlouho jsem nekoukal na horory a že v posledních letech sem jich měl i pár v hledáčku. Smrt ve tmě byl jedním z nich a lákal mě už svým zajímavým nápadem, udělat ze zlodějů, kteří chtějí okrást slepého veterána hrdiny a z onoho slepého veterána udělat mašinu na zabíjení.

V hlavních rolích se ve filmu objevují Dylan Minnette (Husí kůže), Jane Levy (Evil Dead) a Stephen Lang (Avatar). Na celkem jednoduché téma má film i přiměřenou stopáž 88 minut. Nějaké komplikovanější vývoje postav nečekejte. Všechno nám je představeno v úvodních minutách jasně a zřetelně a v momentě, kdy se parta tří zlodějů vydá do domu už se hraje výhradně na napínavou notu.

A právě napínavost a hlavní záporák jsou to, co ve filmu hraje povětšinu času hodně prim. Slepý magor v podání Stephena Langa je magor se vším, co k tomu patří a hodně plusových bodů film sbírá i za celkem uvěřitelné schopbosti, které má. Není to žádný Daredevil a pokud jste s ním v místnosti, tak o Vás zkrátka neví a hrdinové se povětšinou snaží seč můžou, aby se ze smrtelné pasti, do které se dostali vyhrabali. Co je problém, že celý příběh dokážete shrnout tak dvěmi větami a to je zkrátka málo.

Absenci zápletky nezachrání bohužel ale ani závěrečné odhalení hrdinů a prooblém je i v tom, že Vám bude vlastně jedno, jak to celé dopadne a kdyby do domu nakonec vtrhla zásahovka a všechny postřílela, tak nad tím jen mávnete rukou.

Určitě ale nejde o špatný film a pro fanoušky žánru celkem příjemná jednohubka, která však žádnou zásadní díru do světa neudělá. Pro mě je oznámení dvojky opravdu velkým překvapením a zcela zodpovědně můžu prohlásit, že u toho už určitě nebudu.

6/10