RECENZE: The Walking Dead: Adaptation

07.02.2019

Po zimním spánku se Živí mrtví probouzí k životu a epizodou Adaptation, které jsme se dočkali o týden dřív než bylo plánováno, se dozvídáme, jak se přeživší hrdinové budou dál vypořádat s novou hrozbou.

Po krátkém opakování, které po více jak dvouměsíční pauze přijde vhod, se v devátém díle aktuální řady vracíme zpět do víru dění. Na hřbitově se parta kolem Daryla a Michonne dostává z obklíčení nejen nemrtvými, ale i novým nepřítelem tzv. Šeptači, kteří se maskováním mezi nemrtvé infiltrují. V Hilltopu se dvě skupiny vydávají po jejich stopách a v Alexandrii sledujeme utíkajícího Negana, kterému se na konci osmého dílu podařilo opustit svoji celu.

Původně jsem neměl v plánu recenzi k devátému dílu psát a nechat si hodnocení až po odvysílání všech zbylých epizod. Nicméně během sledování mi přišlo škoda se o názor na devátý díl nepodělit. V pozitivních dojmech, které se povedlo probudit v první polovině deváté řady se totiž nadále pokračuje a za sebe můžu říct, že epizodu, která by mě bavila tak, jako Adaptation, jsem u The Walking Dead neviděl už hodně dlouho.

Lví podíl na tom nese především děj kolem Negana, který dostal po dlouhé době opravdu hodně prostoru a jeho cesta za nápravou je uvěřitelná a díky malé Judith Grimesové navíc i zábavná. Celá jeho linka v tomto díle je navíc dokreslena vynikajícím soundtrackem, který spolu s putováním liduprázdným městem a krajinou dá opravdu hodně vzpomenout na vynikající hru The Last of Us a vsadil bych se, že pro tento díl tvůrci čerpali inspiraci právě tam.

Jak jsem již psal na začátku, kromě Negana a Judith v Alexandrii se samozřejmě dočkáme i starých (i nových) známých v Hilltopu a co se týče děje kolem Šeptačů, tak tady jsou samozřejmě zásadní události kolem skupiny vracející se ze hřbitova se zachráněným Eugenem a padlým Ježíšem. Zkrátka tak tento týden přišli mimojiné obyvatelé Království v čele s Ezekielem a Carol, ale k těm se jistě dostaneme v dalších dílech.

Na samotném závěru se sice dočkáme dalšího cliffhangeru, ale vzhledem k tomu, že už na další díl nemusíme čekat měsíce ale týden, je toto čekání o dost příjemnější. Navíc opravdu po hodně dlouhé době můžu říct, že jsem na další díl nejen zvědav, ale že se na něj dokonce i těším.

90%