RECENZE: Úniková hra

06.02.2019

Na současném fenoménu únikových her se pokouší svézt novinka od režiséra Adama Robitela (Insidious: Poslední klíč), která nám představuje nesourodou partu šesti hráčů. Ti se pod vidinou výhry deseti tisíc dolarů přihlásí do hry, která bude pro nejednoho z nich tou poslední v jejich životě.

Úniková hra už ze samotného názvu dává tušit o čem film jako takový bude a pokud u někoho zůstal prostor pro pochyby, ukázka dokáže spolehlivě rozehnat i ty. Šestice lidí se společně nechá dobrovolně uzavřít v místnosti a musejí se dostat ven za pomocí indicií, které jsou v ní ukryty. Hned zkraje hry se ale ukáže, že věci jsou tu poněkud skutečnější než by měly být a všem tak začíná boj o holý život.

Únikovou hru těžko můžeme zařadit do hororů, ale spíš k napínavým thrillerům, kde postavy bojují o svůj život, ale nějakého většího gore se v něm rozhodně nedočkáme. Srovnání se sérií Saw nebo Kostka je tak na místě pouze částečně, ale samozřejmě se mu nejde díky konceptu filmu moc ubránit. Mně navíc při sledování přišly na mysl ještě dva další snímky, ze kterých Úniková hra pravděpodobně čerpala také svou inspiraci, a těmi jsou Chata v horách (ovšem bez jakékoli nadsázky, kterou Chata oplývá) nebo Hostel (opět bez gore scén).

Koncept celého filmu je opravdu hodně jednoduchý a víceméně čím překvapit. Jediné, na co se dá pak v tomto případě spolehnout je kvalitní provedení nástrah v jednotlivých místnostech a na postavy, ke kterým byste si měli vybudovat určitý vztah už jen z toho důvodu, že jejich minulost je pro dění ve filmu podstatná a doplňuje alespoň částečně torzo příběhu, který Úniková hra nabízí. Obojí ale zvládá fungovat celkem obstojně.

O žádných hereckých hvězdách v Únikové hře nemůže být řeč a tou nejznámější tu tak je Debrah Ann Woll, kterou by diváci mohli znát ze seriálů jako Daredevil, Punisher nebo True Blood. Každopádně obě hlavní herecké představitelky si svým počínáním dokážou vcelku spolehlivě získat sympatie a budete jim fandit. Co se týče pak mužského osazenstva, tak to samozřejmě nabízí také různorodou sortu a i když nikdo vyloženě nevyčnívá, rozhodně nemůžu říct, že by mě tu někdo iritoval do té míry, že bych mu přál bolestivý konec v jedné z pastí, kterých Úniková hra nabízí nespočet. Povedeným aspektem jsou také různé kamerové hrátky, které nejvíce vyniknou v místnosti s barem, který je celý vzhůru nohama. A pak je tu ještě rozumná stominutová stopáž, kde se na plátně téměř pořád něco děje a není tak šance se nudit.

Úniková hra samozřejmě není žádným žánrovým milníkem a má i své nedostatky. Tím největším je bezesporu absence jakékoli originality a předvídatelnost toho, kam film bude směřovat. To spolu s tím, že se v ukázce snaží film tvářit jako horor bohužel na výsledném dojmu ubírá docela dost. Na druhou stranu, pokud na hru jako takovou přistoupíte a budete si užívat promyšlenost jednotlivých místností, tak si film zvládnete užít jako příjemnou jednohubku, kterou si sice pravděpodobně už znovu nepustíte, ale když tak uděláte, tak se o žádnou ztrátu času rozhodně jednat nebude.

60%