RECENZE: Sedm dní v pekle

15.06.2017

HBO přišlo s novým sportovním pseudodokumentem, který nám v boratovském stylu představuje nejdelší zápas v historii wimbledonu, který trval sedm dní. V rolích nesmiřitelných tenisových rivalů se představují komik Andy Samberg a Kit Harington, kterého všichni dobře známe ze Hry o trůny.

Pod velmi kladným dojmem, který na mě Andy Samberg nechal v sitcomu Brooklyn Nine-Nine, jsem se rozhodl, že si ho trošku prolustruji a dám mu šanci i v nějakých jiných rolích. O jeho kariéru jsem se doposud nijak extra nezajímal a od 7 dní v pekle jsem si sliboval odlehčené blbnutí právě ve stylu výše zmíněného policejního sitcomu. Blbnutí jsem dostal, ale v dost jiném balení než jsem čekal.

Srovnání s Boratem je totiž nasnadě nejen kvůli zvolené formě, ale i co se týče dost nekorektního humoru a explicitních záběrů mužských pohlavních orgánů. ALE pokud Vás baví Borat a vůbec Sasha Baron Cohen a všechna jeho alterega, u South Parku se tlemíte jako pominutí, tak si 7 dní v pekle užijete celkem dost. Není to tak úderné, jako například Borat (hlavně proto, že je to celé nahrané  a na rozdíl od Borata se tu nekombinují nahrané a "skutečné" záběry).

Herecky pak neselhává ani jeden z hlavních protagonistů a jak Samberg v roli bouřliváka Williamse (adoptivní bratr Sereny a Venus a jakýsi obraz McEnroea, který si ve filmu také zahrál - sám sebe), tak Harington v roli dementního Charlese Poola, který je zase obrazem anglické touhy vždy Wimbledon vyhrát. Ve filmu se navíc mihne i spousta dalších hvězd, kde za zmínku stojí minimálně Michael Sheen v roli úchylného televizního moderátora, Dolph Lundgren, jako jeden ze spoluvězňů, který byl zavřený s Williamsem ve Švédsku a David Copperfield, jako Williamsův blízký přítel.

Celá tahle taškařice má pouhých 43 minut a jako komediální jednohubka funguje parádně. Někde se talčí na pilu hodně a rozhodně to není pro každého. Občas se ustřelí mimo a na Cohena zkrátka Samberg v tomto nemá. Celá jeho parta nás ale očividně nehodlá šetřit a letos nás čeká Tour de Pharmacy, kde si vezme na paškál dopingové skandály cyklistů, zejména pak samozřejmě toho nejslavnějšího, který se objevil i  v ukázce.

7/10