RECENZE: Agents Of S.H.I.E.L.D. počtvrté

18.05.2017

Ve středu skončila už čtvrtá řada seriálu Agents Of S.H.I.E.L.D. Seriál už druhý rok balancuje na hranici zrušení a stanice ABC každý rok fanoušky napíná, jestli prodlouží nebo neprodlouží. Těžko říct co ja na vině, ale já jsem toho názoru, že za to rozhodně nemůže samotná kvalita seriálu, která se od druhé poloviny první řady drží v nadprůměru, a to vcelku s přehledem.

Letos nás oproti předchozím letům potkali dva velké season breaky, takže jsme se dočkali víceméně tří uzavřených příběhů, které spolu byly ovšem samozřejmě provázané.

V prvním samozřejmě navazujeme na konec předchozí řady: Daisy je na útěku a snaží se srovnat se se svými činy, které napáchala pod ovlivněním Hivea a samozřejmě také ztrátou Lincolna, který se obětoval, aby jednou pro vždy s Hivem skoncoval. Zbytek party se zatím srovnává s oficiálním znovuotevřením S.H.I.E.L.D.u a poté co Phil Coulson odstoupil jako ředitel jsou naši staři známí pod novým vedením. V S.H.I.E.L.D.u pro změnu řeší problém s takzvanými Watch Dogs, kteří loví a zabíjejí Inhumans.

Netrvá dlouho a cesty Daisy a S.H.I.E.L.D.u se oppět skříží a do toho se v televizním Marvelu rozhodli vytasit jedu celkem nečekanou postavu a tím připomenout, že se stále jedná o komiksový svět. Na scéně se totiž objevuje Ghost Rider aka Robbie Williams. Je nám také představena tajemná kniha Darkhold, která bude tím hlavním pojítkem v celé této řadě. Celá první část s Ghost Riderem je vcelku zábavná a určitě můžu pochválit tempo celého seriálu, protože rozkouskováním na tři menší části se tu opravdu v každém díle něco děje, a tak má divák vždy na co koukat.

Druhá část pak přivádí pořádně do hry Aidu. Androida, kterého stvořil Dr. Radcliffe a zcela očekávaně se věci zvrtnou ve stylu Ultrona. Druhá část je malinko slabší než první s Ghost Riderem, ale tempo stále neustává a pokračuje se kupředu. Navíc tato část se logicky vyvine a přejde v část třetí, kdy se naši hrdinové ocitnou uvězněni ve virtuálním světě stvořeném Radcliffem a Aidou a jsem přesvědčen o tom, že třetí část s podtitulem Agents of HYDRA je zdaleka nejlepší z celé čtvrté série.

Tvůrcům dovolila přivést dávno i nedávno ztracené postavy a pohrát si se všemi postavami a dát jim nový a mnohdy i nečekaný rozměr. Bohužel celá sezóna potom skončí celkem nevýrazným finále, i když úplný závěr skončil hodně zajímavým cliffhangerem a opět dokázal, že tvůrci "Agentů" mají odvahu věci tlačit dál a dál. A to se mi rozhodně líbí.

Celkem byla čtvrtá řada velmi povedená, ale nedosahovala takových kvalit jako druhá polovina druhé řady nebo první polovina řady třetí. Občas je bohužel vidět, že na efekty nebyly moc štědré rozpočty. Trošku mi chybí provázanost s filmovým světem Marvelu, které bylo fantastické v první řadě a hodně dobré i v řadě druhé. Ve třetí vůbec, ale tady se pomrkne na Doctora Strange. Veškeré neduhy ale opět zachraňují postavy, které za ty tři řady zvládly člověku přirůst k srdci. Ve finále jsou agenti stále svižnou podívanou, která má hlavu a patu a zůstává i nadále platnou součástí MCU.

7/10