RECENZE: GoT Eastwatch

13.08.2017

Jsme ve druhé polovině sedmé řady a asi jen blázen by čekal podobný nářez, jako jsme dostali posledně. Tento týden k žádnému úniku od hackerů nedošlo, všichni diváci jsou si projednou zase rovni, tak se pojďme podívat, jak se v Západozemí srovnají s prvním výskytem draka po mnoha letech a neplechou, kterou napáchal s Daenerys na zádech.

Není čas ztrácet čas. Alespoň tak se to na začátku dílu zdá a my pokračujeme přesně tam, kde předchozí díl skončil - na spáleništi po bitvě Dothraků s Lannistery a cliffhanger z předchozího dílu je vyřešen hned v prvních sekundách.

Navzdory názvu dílu drtivou většinu stopáže strávíme jižně od Zimohradu a jistě už víte, že lokace, které v daném dílu navštívíme jsou zapracovány vždy už v úvodní znělce. Že se podíváme na Dračí kámen, do Králova přístaviště i na Zimohrad je už celkem jasné, mezi každotýdenní stálice patří i Citadela a nově navštívíme v názvu uvedenou Východní hlídku.

Pátý díl se nese v duchu několika zásadnějších odhalení a několika (někdy i dost nečekaných) znovushledání. Žádnou velkou akci tedy dnes nečekejte. Na Východní hlídku se podíváme až v samotném závěru dílu a strávíme tam zhruba tak pět minut a vypadá to, že příště už se dočkáme na severu pořádné akce, i když nový Tvrdodomov nás pravděpodobně nečeká.

Východní hlídka je spíš odlehčenějším příspěvkem do zatím parádní sedmé řady. Najdete se tu místo pro humor a několik úsměvných okamžiků, u kterých se ne náhodou téměř vždy vyskytuje bodrý pašerák Davos Mořský, jiskření mezi Dany a Jonem pokračuje a nějaké ty intriky jsou také rozehrány. Bohužel trochu rušivým prvkem už je pak zrychlené cestování po Západozemí. To, co v prvních řadách zabralo někdy i víc jak polovinu řady, je teď vyřešeno jediným střihem a jedna postava se zvládne během jednoho dílu z Králova přístaviště dostat přes Dračí kámen až na Východní hlídku.

Do konce řady nám zbývají už jen dva díly a i když byl pátý díl spíše takovým intermezzem, tak rozhodně nenudí a i přes výtku v podobě západozemského teleportu se tak pro mě jedná zatím jednoznačně o nejlepší řadu.

7/10