RECENZE: John Wick 2

05.03.2017

John Wick znovu řádí. Měli byste být u toho?

První John Wick se stal překvapivým hitem a Keanu Reeves v něm jako další z řady akčních herců, kteří už míří do důchodu dokázal, že do starého železa rozhodně ještě nepatří. Pokračování na sebe logicky nenechalo dlouho čekat a Wick tak navazuje na svoji krvavou cestu z jedničky.

Pokud nemáte rádi akční filmy a lámání rukou alá Jason Bourne Vám nic neříká, tak Johna Wicka můžete s klidným svědomím vynechat. Pokud se na druhou stranu řadíte k posledním dinosaurům násilí, tak byste ho rozhodně minout neměli (tak jako já prvního Wicka, kterého jsem viděl teprve před měsícem) a užijete si  ho stejně jako jedničku. Možná i o trochu víc.

S Johnem Wickem se potkáme hned na začátku uprostřed akce, kde si vyřizuje poslední záležitosti z jedničky a definitivně tak za sebou uzavírá "problém" s ruskou mafií.

Jelikož se ale v zabijáckém podsvětí Wickovo řádění z jedničky rozkřiklo a má se za to, že je zpátky z důchodu, další "záležitosti" na sebe nechají čekat zhruba tak nula sekund po tom, co John zase zabetonuje svoje zbraně a je jasné, že do důchodu už se jen tak nevrátí.

Kromě choreograficky dokonalé a střelbou nešetřící akce nás nyní čeká i prohloubení mytologie světa zabijáků a jeho fungování. Na začátku totiž není úplně jasné, proč se vlastně John do akce pouští, ale tvůrci nám postupně během celého filmu dávkují informace, jak se to má vlastně s onou "čestí mezi zloději" a všechno pak dostane smysl. No.. Teda smysl, jaký může mít jen akční film, kde bodycount dosahuje astronomických čísel a nemusel by se za něj stydět Rambo ani John Matrix z Komanda. Ale John Wick 2 samozřejmě nabízí akci úplně jinou než tu "osmdesátkovou" a přichází s vlastními inovacemi.

Keanu Reeves si roli náležitě užívá a je vidět, že rozhodně nechce, aby skončilo u dvojky. Koneckonců, když se mrknete na video, uvidíte, jak neskutečně si to dává při tréninku na tuto roli na střelnici.

Bohužel tu máme takového nemastného, neslaného záporáka v podání Riccarda Scamarcia, toho nám ale vynahrazují vedlejší postavy. Zabiják s tváří rapera Commona je výborný a to stejné platí o hluchoněmé vražedkyni v podání Ruby Rose. V menší roli hned nazačátku tu je Peter Stormare, kterého jsme v kině nějakou dobu neviděli (naposledy to bylo tuším v 22 Jump Street), a tak si tenhle Švéd přidal do seznamu svých rolí dalšího Rusa na takovém prostoru, že to ani nestačí převést do parodie sebe sama, jako třeba u Mizerů 2. No a pak tu jsou dva matadoři Laurence Fishburne (tady hraje kombinaci Varyse ze Hry o trůny a Holubí dámy ze Sám doma 2), který se s Reevesem setkává poprvé od Matrixu na plátně a Ian McShane, u kterého si užijete každou sekundu, kdy bude na plátně.

John Wick 2 je výborný akční film, který malinko přešlapuje stín svého předchůdce. Výborně pracuje s lokacemi, ve kterých se odehrává (Řím mě tu bavil víc, než třeba Vatikán v Andělech a démonech a o New Yorku a Central parku ani nemluvě) a rozhodně se u něj nestačíte nudit. Takže sem s trojkou a jako záporáka do ní prosím naperte Hugo Weavinga!

9/10

P.S.: Jak u Johna Wicka, tak u Logana je to devítka s odřenejma ušima. Na CSFD, jsem oběma udělil čtyři hvězdy, protože k oběma filmům je to myslím si adekvátní.