RECENZE: Polovina nové řady Prison Breaku

30.04.2017

Pátá řada Prison Breaku nám dospěla téměř do poloviny, tak se pojďme podívat, jak si banda kolem Michaela Scofielda vede.

Pokud jste minuli moji recenzi prvního dílu tohoto obnoveného seriálu doporučuji to před čtením následujících řádků dohnat. A také upozorňuji, že v této recenzi se již nevyhnu drobným spoilerům z uplynulých čtyř epizod, ale žádné zásadní Vám samozřejmě neprozradím.

Hned v úvodu opravím jedno své tvrzení z recenze úvodního dílu, a to že tato řada bude mít osm epizod. Ve skutečnosti jich bude celkem devět. Takže přes polovinu se přehoupneme už tento týden.

Takže to co už všichni dávno víme je, že Michael Scofield skutečně žije. Je zavřený v jemenském vězení a nechá si říkat Kaniel Outis. V seriálu můžeme sledovat dvě dějové linky. Ta první je samozřejmá. V ní sledujeme situaci v Jemenu, kde se Lincoln pokouší dostat svého bratra z vězení a Michael se snaží dostat z vězení za bratrem. Do toho se všichni zúčastnění všetně C-Notea, který se do Jemenu vydal s Lincolnem potýkají s místním převratem a hlavně s místními ozbrojenými silami.

Samotné scény z vězení nejsou nikterak špatné, ale přecijen nepůsobí až tak drsně jako panamská věznice ze třetí série. Kde tato linka ale hodně skřípe je v momentech, kdy se s Lincolnem ocitneme v ulicích, kde právě probíha převrat. Celé to na mě působí tak nějak "levně" a zkrátka to celé nějak nebaštím. Což je ale škoda, protože právě po útěku z vězení, který se odehrál ve čtvrté epizodě bude pro Michaela s Lincolnem další metou dostat se ze země, a to v této situaci nebude žádná legrace.

Druhá dějová linka sleduje dění kolem Sáry ve státech. Ta se snaží za pomoci T-Baga (!) rozplétat konspiraci, ze které se vlastně nikdo z nich nikdy nedostal a já se musím přiznat, že ač mě v Prison Breaku ty konspirace nikdy nijak moc nebraly, tak tahle dějová linka je zatím rozjeta celkem slibně a asi mě baví i proto, že jí účastní zatím napravený T-Bag, který byl už před dvanácti lety boží a byl jedním z důvodů, proč sem na seriál ve finále vydržel i koukat, navíc ty zásadnější dějové zvraty nás zatím potkaly v této části příběhu, takže tady je prozatím na co se koukat.

Celkový dojem z uplynulých čtyřech epizod ale zůstává stejný. Možná se to o trochu zlepšilo a plnohodnotné setkání Michaela s Lincolnem bylo dojemné. Zůstávám ale zatím u stejného hodnocení a ještě pořád doufám, že se to doknce alespoň o trochu zlepší a kvalitativně se nebude klesat. Zhodnocení a celkovou recenzi čekejte po posledním dílu, tady zhruba za pět týdnů.

6/10