RECENZE: Popstar: Never Stop Never Stopping

17.06.2017

Andy Samberg mě začal neskutečně bavit a poté, co jsem se dozvěděl o jeho hudebním projektu The Lonely Island, jsem jeho dalšímu "dokumentu" musel zkrátka dát šanci. A opět jsem nelitoval.

"Dokumnet" Popstar: Never Stop Never Stopping nám představuje skupinu Style Boyz, potažmo jejího frontmana - arcihovado Connora (Samberg). Na začátku nám jsou představeny začátky kapely Style Boyz a postupné vyústění v sólovou dráhu Connora, který si nechá říkat Connor4Real a který má před vydáním nového alba a před světovým turné. Samozřejmě nic nejde tak úplně hladce a podle představ a my tak budeme moci sledovat Connorovo vyrovnávání se s nečekaným neúspěchem. A podívaná je to opět zatraceně vtipná.

Oproti 7 Days in Hell sledujeme už malinko sofistikovanější práci, která má i dvojnásobnou stopáž, to ale neznamená, že se tu vyčerpají nápady a jelo by se snad jen na půl plynu. Ze začátku se možná malinko tápe a divák malinko znejistí, jestli dokáže necelou hodinu a půl koukat na vypaltalnýho blbečka, jehož nejlepším přítelem je želva Maximus. V momentě, kdy se začne Connorova kariéra ale pomalu hroutit a tvůrci na nás vytáhnou první over-the-top scénu (i když jen zvukově) se včelami a plamenometem, tak je jasno, že tohle do konce zvládnete a pokud jste to zvládli doposud, tak už to dokoukáte.

Protože Popstar: Never Stop Never Stopping je hudební dokument, najdeme v něm nejedno hudební číslo. Je pravda, že tvorba skupiny The Lonely Island (trio Style Boyz v tomto filmu) jde ještě malinko dál než jakákoli píseň v tomto filmu (i když song Finest Girl s textem Fuck me like we fuck Bin Laden k tomu má zatraceně blízko), to ale neznamená, že byste si naprosto debilní texty s přehnaným projevem neužili. Pokud se navíc podíváte na jména, která se podílí na jednotlivých skladbách, tak se nestačíte divit (Linkin Park, Pink, Justin Timberlake nebo třeba Emma Stone).

Celé je to samozřejmě jedna ohromná nadsázka a na paškál si tu Samberg vzal popové i rapové (popř. hiphopové) osobnosti. Lidé neznalí těchto osobností (jako jsem třeba já) v tom nejvíce uvidí asi Justine Biebera.

Vystřídá se tu samozřejmě neskutečné osobností a je opravdu hodně příjemné vidět, kdo všechno je ochoten se podílet na tak bláznivém projektu, jakým Popstar bezesporu je a ukázat tak, že pokud přijde na to, udělat si řádnou legraci ze sebe, ale i z celého hudebního šoubyznysu, nemají s tím sebemenší problém. Tady je určitě na místě vyzdvihnout Justina Timberlaka, který opět dokázal, že i když se jedná o malé role (tady kuchař, jehož vrcholným umem je krájet mrkev na různé tvary).

Pokud jste na mě dali a líbilo se Vám Sedm dní v pekle, tak na mě můžete dát i tentokrát, protože i Popstar: Never Stop Never Stopping jede na stejně vlně nekorektního, sprostého a nevkusného humoru. Prvních 15 minut se sice malinko tápe, ale zbytek filmu to více než vynahrazuje. Teď Vám se Sambergem dám na měsíc pokoj, to totiž vyjde jeho Tour De Pharmacy, která bude zase sportovním dokumentem a já se na tuhle další "bejkárnu" těšim moc.

8/10

P.S.: Pokud Vás budou bavit alespoň některé texty, tak si dejte Motherlover, to je totiž pecka nad pecky.