RECENZE: Úvod Páté řady Prison Breaku

10.04.2017

Prison Break se před 12ti (!) lety svezl na počátku zlatého věku televizní tvorby (společně se Ztacenými, 24 hodinami, Zoufalými manželkami, Housem apod.) a nabídl minimálně v první řadě výbornou podívanou. Po čtyřech sezónách byl seriál ukončen a nyní se po sedmi letech vrací, aby byl příběh dvou bratrů konečně uzavřen..(?)

V této recenzi se nevyhnu spoilerům z předchozích řad, takže pokud jste neviděli celou čtvrtou řadu (což bych Vám ani neměl za zlé), tak pokračujte jen na vlastní nebezpečí. Spoilerům z nejnovějšího dílu se ale vyhnu.

Michael Scofield před sedmi lety zemřel při záchrany své manželky z vězení a zdánlivě tak uzavřel jednu ságu, která nás před časem provázela. Bohužel ve své čtvrté řadě se seriál už stal nechtěnou parodií sama sebe, a tak ztratil většinu svých diváků a bylo vidět, že tvůrci jsou opravdu bezradní, protože to co se v této řadě odehrálo, se nedá nazvat jinak než tragédie.

Dnes se vrací většina starých známých (ano i s Michaelem - to není spoiler, protože byl na všech promofotkách, ukázkách apod.), abychom se dozvěděli, že smrt Michaela byla vlastně jen podvod a ten posledních sedm let strávil v jemenské věznici, odkud nyní kontaktoval právě propuštěného (a zdánlivě napraveného) T-Baga, ten zprávu předá Lincolnovi, ten zajde za Sárou a dalšími známými a začínáme nanovo.

Po zjištění, že je Michael pravděpodobně naživu se opět rozjedou všemožné konspirační veletoče a hlavním hrdinům jde hnedka o kejhák a hned jsme zase ve starých známých kolejích. Nudit se tedy víceméně nestačíme a až na některé za vlasy přitažené monology (úvodní proslov Michaela nebo bláboly o tom, jak se bouřka může vrátit, ale nemusí být stejná) to celé celkem ujde a tvůrcům se minimálně u mě podařilo zasadit semínko zvědavosti, protože mě celkem i zajímá, jak si s timhle ohromnym oslím můstkem poradí.

Pátá řada by nám měla nabídnout osm epizod a uvidíme, co nás v nch všechno čeká. Po úvodní části můžu říct, že těch osm epizod asi klidně i snesu, protože jsme dostali celkem zajímavý mix druhé a třetí řady. Což znamená, že stejnou ligu jako výtečnou první řadu tady asi čekat nemůžeme, ale rozhodně se taky nebudeme koupat v žumpě v podobě řady čtvrté. Návrat Prison Breaku jsem nijak napjatě neočekával, a tak jsem docela i příjemně překvapen. Uvidíme, co se bude dít dál. Další recenzi čekejte v půlce sezóny (tedy po čtvrtém díle).

6/10