RECENZE: Úvod sedmé (zkrácené) řady Hry o trůny

17.07.2017

Tak jsme se konečně dočkali. Po déle jak roce čekání pokračuje největší televizní projekt současnosti a my tak můžeme sledovat další osudy ze Západozemí. A jelikož už se všechny dějové linky seriálové a knižní potkali, čeká všechny pole neprobádané.

Už jsme si mohli zvyknout, že úvodní epizody nám toho moc nenabídnou a připravuje se víceméně celou první polovinu řady půda pro druhou půlku, kde nás čeká nějaká pořádnámasáž, které se obvykle dočkáme v předposledním díle. To ale neplatí pro tuto řadu. Budeme mít pouze sedm epizod a tvůrci si toho jsou zdá se vědomi a tak už úvodní díl netančí kolem horké kaše a rovnou nás uvrtá do děje na místě, kde jsme ho opustili minulý rok. Uvidíme všechny důležité hráče a myslím, že se na nikoho nezapomnělo.

Hned v úvodu zaboduje Arya, která rozhodně nehodlá polevit od své mise a odškrtávat si jména ze svého seznamu (jak tahle holka skončí?) a doufám, že dojde i na jedno shledání, které bych si mocpřál. Jon se srovnává se svoji novou rolí Krále Severu, zatímco Sam vynáší nočníky v Citadele. Potkáme se s Cersei a Jaimem v Králově přístavišti a asi nejvíc prostoru dostane v minulé řadě navrátivší se Ohař. Ten stačí pocuchat nervy téměř všem spoluputovníkům z Bratrstva bez praporců v čele s Dondarrionem a o vtip v jeho lince opravdu není nouze. V závěru pak samozřejmě zavítá i Daenerys spolu s Tyrionem a ostatními.

Rozjezd sedmidílné sedmé řady je více než slibný a osobně si myslím, že se jedná o vůbec nejpovedenější úvod ze všech sedmi řad. Ukázky, které jsme viděli, naznačovali velké věci a nezbývá než se zbylých šest týdnů těšit, abychom pak mohli zase rok čekat na tentokrát již poslední - osmou řadu, která bude mít ještě o jeden díl méně než tato.

9/10