RECENZE: Prison Break Sequel

06.06.2017

Co jsem říkal na první díl znovuoživené značky si můžete přečíst zde, v půlce této zkácené řady jsem se připomněl ještě jednou a nyní už můžeme zhodnotit celou pátou řadu Útěku z vězení.

Nebudu se nijak dlouze rozepisovat, protože to, co jsem psal v předchozích dvou recenzích víceméně platí pro celý seriál.

Stručné opáčko: Michael Scofield žije. je zavřený ve vězení v Jemenu a když se o tom dozvídá jeho bratr Lincoln, tak se ho samozřejmě vydává zachránit. Do hry se postupně zapojují staří známí, kteří se tu objeví vždy nazavolanou a udělají přesně to, co se po nich chce. Nejvíce prostoru dostane C-Note, který pomáhá jak v Jemenu, tak po návratu do Spojených států. Mihne se tu ale i Sucre a bohužel po hříchu nevyužitý T-Bag, který ke konci sice dostane více prostoru, ale i tak je to méně, než by si tahle posatva zasloužila.

V páté sérii tak dostáváme celkem nezvykle rychlý vývoj, je to nejkratší řada a jestli je něco velikým kladem, tak je to právě tahle "uspěchanost", která staré známé vrátí do hry a celkem rychle uzavře (?) snad už celý příběh bratrů Michaela a Lincolna. FOX ostatně oznámil ukončení řady, ale zrušení seriálu se prozatím nekoná. Jisté ovšem je, že se příští rok další řady nedočkáme a spíše se tak jedná o otevřená vrátka, která v budoucnu využijí možná tak pro nějaký spin off, jako se o to pokusili u 24 hodin, kde se s úspěchem moc nesetkali (neviděl jsem a ani se koukat nebudu).

Kvalitativně se seriál moc nevyvinul, takže pořád jsme na celkém solidním průměru. Pořád se nemůžu zbavit dojmu, že tenhle návrat byl tak trochu zbytečný a vycucaný z prstu. Ještě bych pobral, kdyby alespoň Michaela na konci čtvrté řady nějak na oko zastřelili nebo podobně, ale přijít s tím, že předstíral nádor na mozku a nakonec ho vlastně ten elektrický šok taky nezabil  a všechno to bylo jen jako. Pfff..

Takže pokud zkousnete všechno tohle a první čtyři řady Prison Breaku jste viděli, tak si klidně tuhle devítidílnou minisérii dejte. Pokud jste už dříve nekoukali, tak pro nováčky tohle rozhodně není a moc se chytat nebuete. Což je škoda, protože zkrácený den 24 hodin s podtitulem Live Another Day se od svých předchůdců do jisté míry oprostit dokázal a i přes návraty starých známých fungoval i jako výborná akční jednohubka.

Myslím si proto, že další pokračování ani spin offy nejsou nutné a všem bude lépe, pokud už se k utíkání z vězení vracet nebudeme a ideálně si v hlavě stále necháme vynikající a nepřekonanou první řadu.

6/10